Internet zapewnia ludziom praktycznie nieograniczony dostęp do informacji. To właśnie w świecie online wiele osób szuka porad pomagających im uporać się trapiącymi ich problemami. Do sieci coraz częściej zaglądamy wprost szukając odpowiedzi na pytania jakie nasuwają nam się każdego dnia mogąc w ten sposób coraz lepiej rozumieć otaczający nas świat. Dlatego poza docieraniem do odbiorców w sieci reklamowej warto też rozważyć kierowanie swojego przekazu i oferty poprzez sieć reklamową. Gdy już lepiej poznamy ją i nauczymy się wykorzystywać jej możliwości kierując odpowiednio kampanie Google Ads warto spróbować zdobyć certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej.

Podstawowe informacje certyfikacie Google z reklamy w sieci reklamowej

  • Czas trwania egzaminu: 120 minut
  • Ilość pytań na egzaminie: 100
  • Ilość punktów niezbędnych do zdania: 80%
  • Zakres tematyczny: tworzenie i zarządzanie kampaniami w sieci reklamowej

Co warto wiedzieć aby zdobyć certyfikat Google z reklamy w sieci reklamowej

W tym wypadku konieczna jest znajomość pięciu głównych obszarów wiedzy. Pierwszy z nich to znajomość sieci reklamowej Google. W końcu zanim ktoś zabierze się za tworzenie kampanii w sieci reklamowej to dobrze byłoby aby miał choćby ogólne pojęcie o tym jak funkcjonuje świat, w którym emitowane będą jego reklamy. Powinien przekonać się jak działają różne typy kierowania i jak w praktyce przekładają na to w jaki sposób i gdzie emitowane będą reklamy. Nieodzowną wiedzą w tym wypadku jest również rozumienie mechanizmu działania aukcji w sieci reklamowej. Drugi istotny obszar wiedzy odnosi się do przygotowywania kampanii w sieci reklamowej i w tym wypadku przede wszystkim zostanie sprawdzona nasza wiedza na temat ustalania stawek i rozliczania tego typu kampanii. Warto się zatem upewnić czy skróty takie jak CPC, vCPM czy eCPC ie są nam obce. Do tego jeszcze kwestia remarketingu dynamicznego a także wymagań co do warstwy redakcyjnej reklam bo musimy być świadomi, że w świecie Google Ads są pewne zasady, których należy przestrzegać. Trzeci obszar wiedzy, który podlegać będzie sprawdzeniu podczas egzaminu z reklamy w sieci reklamowej to emisja reklam. Trzeba wiedzieć gdzie docelowo mogą się pojawiać nasze reklamy w ramach sieci reklamowej. Znajomość sposobów kierowania i ich charakterystyki z pewnością się w tym przypadku bardzo przyda. Czwarty obszar wiedzy dotyczy odbiorców naszych reklam. W tym wszystkim nie możemy zapominać o tym, że kluczowa kwestia to skuteczne dotarcie do ich. W tym wypadku nasza wiedza w kwestii stosowania remarketingu czy kierowania na grupy odbiorców może się bardzo przydać. Piąty obszar to swoista klamra domykająca to wszystko a więc analityka i optymalizacja. W końcu Google Ads dostarcza naprawdę wielu danych na temat wyników naszych reklam i całych kampanii. Jedak trzeba umieć w tym wszystkim znaleźć najważniejsze dane, która wskażą nam co i jak możemy zoptymalizować aby nasze kampanie były jeszcze efektywniejsze.