O roku mobile słyszymy w zasadzie już od kilku lat. Nie ulega jednak wątpliwości, że dziś urządzenia mobilne stały się w zasadzie nieodłącznymi towarzyszami naszego życia. To na smartphonach konsumujemy coraz więcej treści, gramy, oglądamy filmy czy korzystamy z mediów społecznościowych. Gdy na Facebooku czy LinkedInie trafimy a jakiś ciekawy artykuł to często od razu na niego wchodzimy chcąc przynajmniej zerknąć czy faktycznie okaże się dla nas interesujący. Wtedy może pojawić się pewien problem bowiem nadal wiele stron internetowych nie jest odpowiednio przygotowana do prezentowania treści na urządzeniach mobilnych. Warto więc zainteresować się tematem i dowiedzieć się co jest kluczowe przy tworzeniu stron mobilnych. Posiadając taką wiedzę można się postarać o certyfikat Google z tej tematyki.

Podstawowe informacje certyfikacie Google z tworzenia stron mobilnych

  • Czas trwania egzaminu: 90 minut
  • Ilość pytań na egzaminie: 65
  • Ilość punktów niezbędnych do zdania: 80%
  • Zakres tematyczny: technologie mobilne i tworzenie stron przy ich wykorzystaniu

Co warto wiedzieć aby zdobyć certyfikat Google z tworzenia stron mobilnych

Wiedza jaka jest oczekiwana od as aby zdać egzamin z tworzenia stron mobilnych w znacznej mierze skupia się na aspekcie optymalizacji tego typu stron. ie da się bowiem ukryć, że w ich wypadku jedną z kluczowych kwestii jest czas ładowania. Dlatego jednym z głównych modułów jest ten odnoszący się do optymalizacji procesu ładowania się witryny. W ramach tego a początek warto poznać Google Chrome DevTools gdyż to właśnie to narzędzie jest przez Google przedstawiane jakie podstawowe środowisko naszej pracy podczas testowania szybkości ładowania się witryny oraz optymalizacji jej. Przyda się choćby wiedza jak z pomocą Google Chrome można zasymulować działanie naszej strony na wyjątkowo wolnym łączu. Pozwala do zidentyfikować potencjalne problemu, których być może sami nie zauważyliśmy przeklikując nasz serwis na szybkim, stałym łączu. Skoro o analizowaniu i szybkości mowa to dobrze byłoby mieć również wiedzę na temat tego na jakie dane zwracać uwagę. Oczywiście trzeba rówież rozumieć sam proces optymalizacji począwszy od ewentualnego poprawienia ścieżki renderowania po optymalizację obrazów czy czcionek i technikę buforowania. Jednak co z tego, że uda nam się stworzyć stronę, która na urządzeniach mobilnych będzie się ładować piekielnie szybko jeśli nie zadbamy o możliwość intuicyjnego korzystania z niej. Również w tym wypadku jeszcze przed przystąpieniem do egzaminu warto się już wykazywać pewną wiedzą w tym zakresie. Wskazane jest wiedza w zakresie dobrych praktyk projektowania witryn mobilnych zarówno w odniesieniu do strony głównej jak i takich elementów jak nawigacja czy wyszukiwarka. Użyteczna jest również świadomość tego jak w świecie mobile funkcjonuje proces konwersji i czy na przeszkodzie do jego szczęśliwej finalizacji ie stoi choćby źle zaprojektowany formularz. Wskazana jest też umiejętność testowania poszczególnych elementów witryny mobilnej przy pomocy testów A/B. Jeśli wcześniej nie mieliśmy okazji to warto zapoznać się bliżej z technologiami takimi jak AMP czy PWA. Dobrze byłoby rozumieć jak funkcjonują witryny stworzone przy wykorzystaniu tych rozwiązań. Zdawać sobie sprawę z tego jak to jest możliwe, że strony AMP ładują tak szybko i jakie są zasady tworzenia tego typu stron. Podobnie w przypadku PWA gdzie wskazane jest rozumienie idei stojącej za tą technologią a także architektury na której opierają się witryny PWA.

Jak szybko można podejść ponownie do egzaminu na certyfikat Google z tworzenia stron mobilnych w przypadku oblania go?

Ponownie go egzaminu można przystąpić już po jednym dniu.

Jak długo ważny jest certyfikat Google ze sprzedaży rozwiązań internetowych?

W tym wypadku mamy do czynienia ze standardową długością ważności certyfikatu wynoszącą jeden rok.