Certyfikaty Google od dłuższego czasu cieszą się powodzeniem będąc jednymi z tych potwierdzeń umiejętności, które faktycznie są brane pod uwagę przez pracodawców. Nie da się ukryć, że z pewnością tego typu certyfikacja robi też wrażenie na potencjalnych klientach. W końcu mimo wszystko marka Google na takim certyfikacie nadal nadal ma moc oddziaływania. Certyfikaty Google Ads potwierdzają naszą znajomość zagadnień związanych z prowadzeniem i zarządzaniem kampaniami reklamowymi.

Jak zdobyć certyfikaty Google Ads?

Nie ma łatwo i na piękne oczy nikt nam certyfikatu nie da. Musimy udowodnić, że faktycznie posiadamy wiedzę na temat płatnych form reklamowych i potrafimy tworzyć kampanie reklamowe przy wykorzystaniu Google Ads. Możemy to zrobić poprzez egzamin i uzyskanie w im odpowiedniej liczby punktów wymaganej przez Google.

Na początek trzeba zaliczyć egzamin z podstaw reklamy w Google Ads. Gdy już to zrobimy poza satysfakcją i oczywiście gustownym certyfikatem zyskamy możliwość zdawania pozostałych egzaminów i walki o kolejne certyfikaty do kolekcji.

Jakie są typy certyfikatów Google Ads

Obecnie dostępnych jest 6 typów certyfikatów Google Ads:

Certyfikat z podstaw reklam w Ads

Podstawowy certyfikat, którego zdanie jest niezbędne aby móc przystąpić do egzaminów a pozostałe certyfikaty Google Ads. Sprawdza o przede wszystkim podstawowy zakres wiedzy odwołując się do zagadnień takich jak zarządzanie kampaniami, ich optymalizacja czy korzyści przemawiające za tym, że warto sięgnąć po możliwości jakie oferują płatne formy reklamy.

 

Dowiedz się więcej o certyfikacie z podstaw reklam w Google Ads

Certyfikat z reklam w sieci wyszukiwania

W tym wypadku mamy już do czynienia z certyfikatem potwierdzającym naszą wiedzę w zakresie konkretnego typu kampanii Google Ads. Mowa o sieci wyszukiwania a więc reklamach, które są zapewne najczęściej kojarzone przez użytkowników z wyników wyszukiwania. W tym wypadku musimy się już wykazać znajomością nieco bardziej zaawansowanych zagadnień iż w przypadku podstawowego certyfikatu Ads. Pytania na egzaminie odnoszą się przede wszystkim do dobrych praktyk tworzenia tego typu kampanii, optymalizacji ich pod kątem uzyskania jak największej efektywności a także mierzenia tej efektywności.

 

Dowiedz się więcej o certyfikacie Google z reklam w sieci wyszukiwania

Certyfikat z reklam w sieci reklamowej

Skoro jest certyfikat z sieci wyszukiwania to nie mogło zabraknąć również takiego z sieci reklamowej. W końcu w Google Ads to dwa podstawowe światy w ramach których możemy kierować swoje kampanie. W tym wypadku zakres tematyczny jest analogiczny jak przy sieci wyszukiwania. Tutaj również musimy się wykazać wiedzą wykorzystywaną przy tworzeniu tego typu kampanii. Możemy też natrafić a pytania dotyczące sposobów zarządzania kampaniami reklamowymi tego rodzaju oraz optymalizacji kampanii.

 

Dowiedz się więcej o certyfikacie Google z reklam w sieci reklamowej

Certyfikat z reklam mobilnych

Oczywiście świat Google Ads nie kończy się na dwóch podstawowych typach kampanii. Żyjemy w czasach mobile a urządzenia mobile są naszymi nieodłącznymi towarzyszami. To zapewnia zupełnie nowe obszary gdzie możemy dotrzeć ze swoją reklamą. Mowa choćby o aplikacjach mobilnych a wiedza na temat tego jak tworzyć kampanie skupione właśnie na appkach jest bardzo użyteczna. Jak kierować reklamy mobilne a także z jakimi formatami reklam mamy tutaj do czynienia skoro przecież celujemy w ekrany znacznie mniejsze iż te znane z desktopów? To tylko sam początek długiej listy zagadnień, których znajomością musimy się wykazać.

 

 

Certyfikat z reklam wideo

Dużo słyszy się o tym, że to właśnie treści wideo są najbardziej efektywne i najlepiej angażują uwagę odbiorców. W naturalny sposób są też one kolejnym nośnikiem dla reklam. i to właśnie umiejętność tworzenia takich kampanii kierowanych na materiały wideo potwierdza certyfikat z reklam wideo. Przyda się tutaj zarówno wiedza dotycząca prowadzenia kampanii tego typu jak i ta związana z dostępnymi formami reklamowymi i możliwościami jakie w zakresie reklamy oferuje am choćby serwis YouTube.

Certyfikat z reklam w Zakupach Google

Reklamy w Zakupach Google to specyficzny typ reklam pozwalający zaprezentować swoją ofertę produktową bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Starając się o certyfikat Google Ads w tym obszarze tematycznym musimy się wykazać znajomością zagadnie związanych z tworzeniem kampanii produktowych a także administrowania kampaniami tego typu. Przyda się również znajomość Google Merchant Center.

Jak się przygotować do do walki o certyfikaty Google Ads?

Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że kluczowa jest tutaj posiadana wiedza, najlepiej wynikająca z praktycznego obycia z Google Ads. Jednak praktyka praktyką a egzaminy i tak rządzą się własnymi prawami i dlatego mimo wszystko warto też zerknąć sobie przed rozpoczęciem do dokumentacji Google. Jest to tym bardziej wskazane im mniejsze mamy doświadczenie w wykorzystaniu Ads.

Dobrze jest też zarezerwować sobie odpowiednią ilość czasu i pozbyć się wszelkich rozpraszaczy znajdujących się w pobliżu tak aby przez czas trwania egzaminu skupić się tylko i wyłącznie na nim.

Jaki jest okres ważności certyfikatów Google Ads?

Musimy jednak pamiętać o tym, że certyfikaty nie są nam nadane raz na zawsze. Po roku będziemy musieli przystąpić do egzaminów ponownie ponieważ właśnie po 12 miesiącach certyfikaty Google Ads wygasają.