W przypadku gdy chcemy podejrzeć widoczność w wynikach wyszukiwania strony z Polski wybór jest dość prosty bowiem musimy tylko zdecydować czy bardziej odpowiada nam Senuto czy Semstorm. Co jednak gdy chcemy analizować strony na rynkach zagranicznych? Tutaj z pomocą przychodzi nam Searchmetrics a więc narzędzie, którego jedną z funkcji jest właśnie analiza widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Na początek musimy tradycyjnie podać adres interesującej nas strony.

Po wskazaniu konkretnej witryny w Searchmetrics dostajemy dane na jej temat dowiadując się na samym początku jaka jest widoczność na desktopie jak i z perspektywy mobile. Zanim jednak zagłębimy się w dane jakich dostarcza nam to narzędzie zwróćmy uwagę na fakt, że możemy już na samym początku zdefiniować kraj, którego dotyczyć ma analiza.

Poniżej mamy już wykres widoczności, który w formie wizualnej przedstawia nam jak widoczność serwisu zmieniała się w ciągu ostatnich miesięcy. W tym miejscu najlepiej widać ewentualne problemy jakie witryna mogła mieć w zakresie widoczności. Warto zwrócić uwagę na to w jakich okresach występowały ewentualne nagłe spadki widoczności i zestawić to sobie z ewentualnymi pracami technicznymi prowadzonymi w serwisie albo aktualizacjami algorytmu Google.

Searchmetrics dostarcza nam również informacji na temat widoczności w wynikach wyszukiwania w różnych krajach. Pozwala to przyjrzeć się bliżej temu z czego może wynikać ruch z innych rynków i co przede wszystkim przyciąga użytkowników z nich.

Następny obszar dostępnych danych to Rankings, w ramach którego mamy już wstępny wgląd w to jak witryna wygląda na tle konkurencji. Możemy zobaczyć jak na tle głównych konkurentów wypadamy jeśli chodzi o nasz SEO Rank a także PPC Rank. Do tego jest tutaj też informacja na temat tego jak kształtują się proporcje jeśli chodzi o słowa kluczowe, na które strona jest widoczna w ramach organicznych wyników wyszukiwania w stosunku do tych z płatnych wyników wyszukiwania.

W ramach tej części raportu, który generuje nam Searchmetrics mamy też więcej informacji na temat słów kluczowych mając z jednej strony wgląd w to na jakie słowa kluczowe serwis jest widoczny w organicznych wynikach wyszukiwania. Z drugiej strony mamy też informację o tym, które frazy zanotowały największy wzrost lub spadek pozycji co pozwala bliżej przyjrzeć się temu co dokładnie wpływało na zmianę widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania.

Kolejny obszar raportu w Searchmetrics to Market Analysis gdzie narzędzie już bezpośrednio wskazuje konkurentów analizowanej strony. Są oni przedstawieni w wizualnej formie zestawiającej szacowany ruch i pulę wspólnych fraz.

Dodatkowo kluczowych konkurentów mamy wskazanych nieco niżej gdzie są już bezpośrednio porównani z badaną witryną. Możemy przekonać się jak wypadają w zestawieniu szacowanego ruchu a także widoczności w wynikach wyszukiwania. W przypadku analizowania własnej strony mamy więc już jakiś punkt odniesienia w zakresie tego w jakim miejscu jesteśmy obecnie w porównaniu do naszych konkurentów.

Searchmetrics dostarcza również informacji o linkach z jednej strony prezentując ranking obrazujący jak strona wypada pod względem linkowania w gronie swoich konkurentów. Tuż obok mamy analogiczne zestawienie bazujące już jednak nie na rankingu samego narzędzia ale na skali linkowania a więc na konkretnej liczbie odnośników prowadzących do strony. W tym miejscu znajdziemy też informację na temat tego jakie podstrony są najmocniej linkowane a także jakie anchory występują najczęściej w profilu linków.