W tym tygodniu wiodąca tematyka to trendy na 2019 rok, który już zaczął się na dobre aczkolwiek cały czas jest wiele domysłów w zakresie tego co może nam przynieść. Do tego jeszcze asystent Google bowiem wreszcie doczekaliśmy się momentu gdy możemy komunikować się z nim w języku polskim.

Znalezione z sieci

Google Asystent – polska wersja asystenta od Google

Asystent Google daje nam możliwość korzystania z zalet współczesnej technologii w najbardziej naturalny dla nas sposób a więc za pomocą komend głosowych jasno wskazujących jaką czynność ma wykonać nasze urządzenie. Dotychczas jednak potencjalne grono odbiorców w naszym kraju ograniczał fakt, że komunikacja z Google Asystentem odbywała się w języku angielskim. Na szczęście wreszcie doczekaliśmy się chwili gdy Google umożliwiło komunikowanie się ze swoim asystentem w naszym ojczystym języku.

 

SEO na 2019 rok – przewidywania agencji Widoczni

Co rok 2019 przyniesie agencjom SEO i jakie wyzwania czekają je w nadchodzących 12 miesiącach zwłaszcza w kontekście tego jak wygląda rynek takich agencji w Polsce. Czy faktycznie ten rok będzie definitywnie mobilny i bitwie Mobile vs Desktop świat mobilny zwycięży? Jak radzić sobie ze zmianami jakie przynosi Google zwłaszcza w czasach gdy coraz trzeba walczyć o uwagę użytkownikach w SERPach coraz mocniej zdominowanych przez SERP Snippets? Wreszcie czy Google będzie zmierzał w stronę zwiększania znaczenia Ads’ów i jakie jeszcze inne zmiany może nam szykować na ten rok. O tym wszystkim Widoczni w swoich przewidywaniach na 2019 rok.

 

On-SERP SEO – wyszukiwanie w Google bez klikania?

Czy faktycznie przyszłość Google to serwowanie informacji bezpośrednio w SERPach bez konieczności klikania w jakikolwiek link? Czy to już koniec tradycyjnego SEO? Dlaczego obecnie tak ważne okazuje się nie tylko pojawienie się w TOPach wyników wyszukiwania ale też pojawienie się tam w odpowiedniej formie? W jaki sposób zadbać o optymalizację On-SERP SEO tak aby walczyć nie tylko o wysokie pozycje ale mieć również szansę lepszego eksponowania swojej marki i treści choćby w direct answers? Właśnie temu tematowi w swoim wpisie przyjrzało się Delante.

 

Content marketing w 2018 roku i trendy na 2019 rok

Co nam przyniósł 2018 rok i jakie zmiany może przynieść 2019 w zakresie content marketingu? Jaką rolę odegrał context marketing i czy faktycznie warto zainteresować się bardziej kontekstowym dopasowaniem tworzonych treści do potrzeb użytkownika a zwłaszcza do tego na jakim etapie procesu decyzyjnego się obecnie znajduje. Co z treściami wideo, czy faktycznie użytkownicy już w zeszłym roku chętniej sięgali po wizualny content? Jaka treść najbardziej angażuje użytkowników i dlaczego w tym kontekście warto zwrócić uwagę na UGC?

 

Trendy 2019 roku w content marketingu

Odwieczny dylemat a więc jak znaleźć złoty środek pomiędzy tworzeniem treści dla użytkowników przy odpowiednio dobrej optymalizacji dla robotów wyszukiwarek? Jak na przykładzie Nike zainspirować się do budowania wizerunku w social media? A skoro o mediach społecznościowych mowa to jaką rolę odgrywa RTM i co z postami 3D? Jak to jest z tymi artykułami i jak długie właściwie powinny być? Czy w obecnych czasach możemy jeszcze patrzeć na treści właśnie przez pryzmat z góry założonych wskaźników? Czy da się tworzyć uniwersalną treść pod potrzeby odbiorców czy jednak nie unikniemy konieczności personalizacji contentu i naszego przekazu?

Co ciekawego na Poznaj eMarketing?

  1. WOŚP 2019: aukcje Allegro – licytacje branży emarketingowej
  2. 35 porad dla lepszego wykorzystania LinkedIn z LinkedIn Local Kraków #5
  3. Certyfikat Google Analytics (GAIQ) – co warto wiedzieć?
  4. Alternatywy dla Google Analytics – narzędzia analityczne warte uwagi
  5. Wydarzenia branżowe – styczeń 2019