Jest to rodzaj marketingu internetowego w którym główny nacisk kładziony jest na wykorzystanie potencjału społecznością dzięki możliwościom jakie dają obecnie media społecznościowe. Celem prowadzonych w tym zakresie działań jest zainteresowanie użytkowników publikowanymi na stronie internetowej treściami i zachęcenie ich aby dzielili się nimi z innymi.
Do działań w ramach SMM zaliczamy na przykład:
- stworzenie i prowadzenie profili marki w serwisach społecznościowych takich jak Facebook czy Google+
- wykorzystanie mikroblogów (Twitter, Blip itp.) do szybkiego informowania o ciekawych wydarzeniach
- prowadzenie bloga
- udostępnianie treści multimedialnych w serwisach takich jak Flickr, Instagram czy YouTube)
- organizowanie konkursów w mediach społecznościowych
- tworzenie aplikacji interesujących dla użytkowników
Zajmując się Social Media Marketingiem należy jednak pamiętać o kilku istotnych zasadach:
- wykorzystuj tytuły, które jednocześnie są proste oraz intrygujące (odpowiednie nagłówki to podstawa)
- użytkownicy nie lubią reklam i dlatego należy unikać wszelkich form przekazu, które mogą się z nimi kojarzyć
- w ogromie treści dostępnych w Internecie trzeba się jakoś wyróżnić i dlatego nie warto korzystać ze stosowanych już wielokrotnie schematów
- skłaniaj do dyskusji i uczestnicz w niej
- motywuj użytkowników do dzielenia się Twoją treścią choćby poprzez ciekawe konkursy z nagrodami
- społeczność warto tworzyć na podstawie wspólnych zainteresowań czy pasji