Jest to rodzaj marketingu internetowego w którym główny nacisk kładziony jest na wykorzystanie potencjału społecznością dzięki możliwościom jakie dają obecnie media społecznościowe. Celem prowadzonych w tym zakresie działań jest zainteresowanie użytkowników publikowanymi na stronie internetowej treściami i zachęcenie ich aby dzielili się nimi z innymi.

Do działań w ramach SMM zaliczamy na przykład:

  • stworzenie i prowadzenie profili marki w serwisach społecznościowych takich jak Facebook czy Google+
  • wykorzystanie mikroblogów (Twitter, Blip itp.) do szybkiego informowania o ciekawych wydarzeniach
  • prowadzenie bloga
  • udostępnianie treści multimedialnych w serwisach takich jak Flickr, Instagram czy YouTube)
  • organizowanie konkursów w mediach społecznościowych
  • tworzenie aplikacji interesujących dla użytkowników

Zajmując się Social Media Marketingiem należy jednak pamiętać o kilku istotnych zasadach:

  • wykorzystuj tytuły, które jednocześnie są proste oraz intrygujące (odpowiednie nagłówki to podstawa)
  • użytkownicy nie lubią reklam i dlatego należy unikać wszelkich form przekazu, które mogą się z nimi kojarzyć
  • w ogromie treści dostępnych w Internecie trzeba się jakoś wyróżnić i dlatego nie warto korzystać ze stosowanych już wielokrotnie schematów
  • skłaniaj do dyskusji i uczestnicz w niej
  • motywuj użytkowników do dzielenia się Twoją treścią choćby poprzez ciekawe konkursy z nagrodami
  • społeczność warto tworzyć na podstawie wspólnych zainteresowań czy pasji