Tydzień tematyczny z LinkedIn dobiegł końca. Przez kilka dni mieliśmy okazję przyglądać się temu jakie możliwości ma do zaoferowania ten serwis społecznościowy. Przez ten czas przyjrzeliśmy się następującym zagadnieniom:

  1. Co warto wiedzieć o LinkedIn?
  2. Optymalizacja profilu pod wyszukiwarkę LinkedIn
  3. Boolean Search w wyszukiwarce LinkedIn
  4. Dlaczego warto być aktywnym na LinkedIn?
  5. Jak działa algorytm LinkedIn?

Oczywiście omówione tematy to nie wszystko i stanowią tylko wycinek wiedzy jaką warto mieć na temat LinkedIna. Jednak idąc po kolei poprzez omówione ju tutaj tematy można poznać esencję tego serwisu. W czasach gdy wielu osobom coraz bardziej przypomina on Facebooka warto więc zacząć od podstaw i przypomnieć sobie czym taka naprawdę jest LinkedIn. Zobaczyć jaka historia się za nim kryje tak aby zrozumieć, że nawet potencjalnie genialny pomysł nie zawsze od razu trafia na podatny grunt.

Chcąc efektywnie wykorzystywać LinkedIn warto również poznać dobrze jego wyszukiwarkę. Zrozumieć jak działa cały mechanizm wyszukiwania a następnie dostosować pod niego swój profil tak aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania właśnie tym osobom, na których najbardziej nam zależy. Nie zaszkodzi też poznać bliżej Boolean Search tak aby umieć też wyszukiwać innych w bardziej precyzyjny sposób.

Z pewnością nie zaszkodzi być aktywnym na LinkedIn. Dzielić się wiedzą poprzez publikowane posty i treści a także czerpać wiedzę z treści innych aktywnie wchodząc z nimi w interakcje. Aby w pełni zrozumieć jaka idea za tym wszystkim stoi i jak to wszystko działa warto przekonać się jak działa algorytm LinkedIn.

LinkedIn – checklista

  • Czy znasz historię LinkedIn?
  • Czy wiesz do kogo LinkedIn jest kierowany?
  • Czy rozumiesz w jaki sposób działa wyszukiwarka LinkedIn?
  • Czy potrafisz już zoptymalizować swój profil na LinkedIn tak aby w wyszukiwarce serwisu pojawiać się jak najwyżej na odpowiednie wyszukiwania?
  • Czy rozumiesz, że samo pojawianie się w wynikach wyszukiwania LinkedIn jeszcze nie zagwarantuje wejść na profil?
  • Czy potrafisz korzystać z Boolean Search w wyszukiwarce LinkedIn?
  • Czy rozumiesz korzyści płynące z bycia aktywnym na LinkedIn?
  • Czy wiesz rozumiesz w jaki sposób działają algorytmy LinkedIn?
  • Czy znasz swój Social Selling Index?