Wyszukiwarka Google to miejsce gdzie miliony ludzi każdego dnia poszukują odpowiedzi na trapiące ich pytania, interesujących informacji a często po prostu pomocy przy realizacji swoich potrzeb zakupowych czy to w zakresie produktów czy też usług. Dlatego właśnie wyniki wyszukiwania są miejscem gdzie skutecznie można dotrzeć do użytkowników, którzy poprzez wpisywane frazy wprost wyrażają swoje potrzeby. Jeśli więc jesteśmy w stanie na te potrzeby odpowiedzieć to być może warto poznać lepiej reklamy w sieci wyszukiwania. Gdy już je poznamy możemy się postarać o stosowany certyfikat Google Ads w tym zakresie.

Podstawowe informacje certyfikacie Google z reklamy w sieci wyszukiwania

  • Czas trwania egzaminu: 120 minut
  • Ilość pytań na egzaminie: 100
  • Ilość punktów niezbędnych do zdania: 80%
  • Zakres tematyczny: zarządzanie kampaniami Google Ads w sieci wyszukiwania

Co warto wiedzieć aby zdobyć certyfikat Google z reklamy w sieci wyszukiwania

Przede wszystkim warto znać obecnie panujące trendy w świecie reklamy online. Trzeba również rozumieć jaką rolę w realizacji potrzeb użytkowników odgrywa wyszukiwarka. Dodatkowo także to jak reklama, na którą userzy trafiają bezpośrednio w w wynikach wyszukiwania pomaga im realizować ich cele. Musimy także umieć tworzyć kampanie właśnie na sieć wyszukiwania wiedząc także jakie są inne typy dostępnych kampanii. Przyda nam się znajomość dynamicznych reklam w wyszukiwarce pozwalających jak najlepiej dopasować się do wszelkich zapytań użytkowników trafnie powiązanych z tym co mamy w ofercie a także samej oferty. Nie powinna być nam obca struktura konta Google Ads tak abyśmy potrafili zarządzać nim nie tylko z poziomu całego konta ale również poszczególnych, kampanii, grup reklam a nawet pojedynczych reklam i słów kluczowych. Skoro o reklamach mowa to warto wiedzieć jakie są dostępne formaty reklamowe, jak efektywnie wykorzystywać reklamy mobilne a także jakie możliwości kierowania reklam oferuje nam Google. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze analiza danych w Google Ads pozwalają określić skuteczność czy to kampanii czy grup reklamowych. Warto więc znać choćby raporty wyszukiwanych haseł czy też atrybucji mając po prostu pojęcie gdzie w panelu powinniśmy szukać kluczowych danych i na jakie konkretnie metryki zwrócić uwagę. Mając dane wypada coś z nimi zrobić i również ten obszar uwzględniony został w egzaminie na certyfikat Google z reklamy w sieci wyszukiwania. Możemy się zatem spodziewać pytań zarówno o kwestie najbardziej fundamentalne związane z dostosowaniem stawek jak i takie dotyczące prowadzenia eksperymentów w ramach kampanii Google Ads.