To właśnie od zdobycia certyfikatu z podstaw reklamy w Google Ads zaczynamy swoją przygodę z certyfikatami Google Ads. Jest on bowiem niezbędny do tego abyśmy mogli przystąpić do pozostałych egzaminów i walczyć o kolejne certyfikaty dotyczące już bardziej konkretnych tematów wiązanych z reklamowaniem przy wykorzystaniu narzędzi jakie udostępnia nam Google.

Podstawowe informacje certyfikacie Google z podstaw reklamy w Ads

  • Czas trwania egzaminu: 90 minut
  • Ilość pytań na egzaminie: 65
  • Ilość punktów niezbędnych do zdania: 80%
  • Zakres tematyczny: podstawowe kwestie związane z tworzeniem oraz zarządzaniem kampaniami Google Ads

Co warto wiedzieć aby zdobyć certyfikat Google z podstaw reklamy w AdWords

Przede wszystkim musimy rozumieć elementarną kwestię a więc to jak reklamy Google Ads mogą pomóc rozwijać naszym klientom swoje biznesy. Oczywiście wskazana jest też znajomość tworzenia kampanii reklamowych Google oraz zarządzania nimi. Skoro o zarządzaniu mowa to przecież nie możemy po prostu puszczać kampanii i ot tak sobie o nich zapominać. Dobrze byłoby zatem gdybyśmy mogli wykazać się również wiedzą na temat tego jak określić czy dana kampania jest skuteczna analizując jej wyniki. Warto te wiedzieć jak na podstawie takiej analizy tą kampanię optymalizować oraz jakie są standardy branżowe w kwestii kampanii online.

Test w tym wypadku obejmuje 3 główne obszary wiedzy. Pierwszy z nich to zupełne podstawy związane z tym jak działają reklamy online i jakie korzyści można mieć z ich wykorzystania. W jakich miejscach mogą się pojawiać reklamy Google Ads, jak wygląda kwestia rozliczania za nie a także czym jest wynik jakości i dlaczego warto o niego dbać ie tylko ze względu na dopasowanie się do potrzeb użytkowników.

Po drugie test sprawdza naszą umiejętność tworzenia prostych kampanii Google Ads. Jakie są typy kampanii reklamowych czy jak działają grupy reklam w kontekście zarządzania kampaniami to zupełne podstawy, których znajomością jednak musimy się wykazać. Do tego jeszcze jaką rolę odgrywają słowa kluczowe i jak zarządza się budżetami w przypadku kampanii online. Ale przecież w ramach tych kampanii trzeba jeszcze mieć co wyświetlać tutaj również Google nie da nam spokoju starając się dowiedzieć co wiemy o tworzeniu reklam tekstowych i to takich, które mają być skuteczne. Fantastycznie byłoby gdybyśmy przy tej okazji wiedzieli jak działa planer słów kluczowych i rozumieli jego znaczenie w kontekście tworzenia skutecznych kampanii dopasowanych faktycznie do tego czego ludzie realnie szukają.

Po trzecie temat analizy efektywności naszych reklam oraz ich optymalizacji i w tym wypadku jednym z kluczowych aspektów jest śledzenie konwersji. W końcu przygotowujemy kampanie Google Ads po to aby realizowały nasze konkretne cele. Warto więc umieć badać na ile te cele są skutecznie realizowane i jak możemy poprawić efektywność naszych reklam.