LinkedIn to portal społecznościowy, na którym konta ma wiele osób jednak czy faktycznie potrafimy efektywnie wykorzystać możliwości jakie oferuje? Samodzielność/autonomia w kontekście organizacji, która nie jest turkusowa. LinkedIn z analitycznej perspektywy i pokazujące jak postrzegać jego możliwości z różnych perspektyw a także znalezienia w nim miejsca na storytelling. O tym właśnie mieliśmy okazję przekonać się podczas LinkedIn Local Kraków #5.

LinkedIn Local Kraków #5 – o czym była mowa?

  1. Najlepiej zacząć od prostych rzeczy.
  2. Musimy być świadomi, że proste daje wiele.
  3. Chcąc wspierać samodzielność najlepiej nie przeszkadzać.
  4. Autonomia pracowników musi być oparta na świadomości tego jakie konsekwencje mają ich decyzje.
  5. Warto stawiać na mądre delegowanie rozumiejąc jaka jest różnica pomiędzy delegowaniem zadań a odpowiedzialności.
  6. Budowanie sieci kontaktów to nie łapanie pokemonów.
  7. Wyszukiwarka do podstawowe narzędzie, poprzez które można znaleźć nasz profil.
  8. Dlatego tak ważne są słowa kluczowe, które jasno nas charakteryzują.
  9. Często liczy się pierwsze wrażenie – zdjęcie i opis stanowiska widoczne w wynikach wyszukiwania – dlaczego ktoś ma w wynikach wyszukiwania kliknąć akurat w nasz profil?
  10. Zwróć uwagę na swój nagłówek na LinkedIn.
  11. Mamy 3 rodzaje nagłówków: pozycjonujące, świadomościowe i miks tych typów.
  12. Poprzez nagłówek trzeba się umieć wyróżnić.
  13. Jednak nie możemy zapominać o tym jak nagłówek wpływa na ekspozycję naszego profilu w wynikach wyszukiwania.
  14. Myśląc o nagłówku musimy zatem dość konkretnie zawrzeć w nim kluczową frazę/frazy dotyczące stanowiska.
  15. Zadbajmy o podsumowanie, które jest niczym dobrze opowiedziana historia mówiąc co nieco o nas a także pokazując korzyści jakie mamy do zaoferowania dzięki swoim kompetencjom i doświadczeniu.
  16. Powinniśmy zadbać o spójność naszego profilu zarówno w zakresie naszej specjalizacji zawodowej jak i słów kluczowych najlepiej ją opisujących.
  17. Twoja aktywność jest widoczna w Twoim profilu i stanowi jego część – pamiętaj o tym.
  18. Starannie opisz swoją karierę zawodową – nie ograniczaj się tylko do nazw firm i stanowisk – napisz starannie czym się zajmowałeś.
  19. Pamiętaj, że obszar doświadczenia zawodowego to idealne miejsce do tego aby zawrzeć frazy kluczowe istotne dla tego jak dobrze będzie się wyszukiwał nasz profil.
  20. Pokaż w profilu jakie umiejętności posiadasz.
  21. Zwróć uwagę, że uwiarygodnienie tych umiejętności to nie tylko potwierdzenia od innych – to też osiągnięcia i certyfikaty a także spójna ścieżka edukacji.
  22. Twój profil musi być spójny jasno komunikując w jakich obszarach działasz.
  23. Jednocześnie musisz umieć się wyróżnić pośród innych specjalistów z Twojej branży.
  24. Twoje treści i aktywności to tak naprawdę punkty styku z innymi użytkownikami.
  25. Pokazuj się jako specjalista nie tylko publikując wartościowe treści ale także polecając, komentując i udostępniając treści innych.
  26. Zadbaj o Social Selling Index swojego profilu przede wszystkim starannie go uzupełniając. W kontekście SSI nie zapominaj także o budowaniu wartościowej sieci kontaktów, z którymi wchodzisz w interakcje a także publikowaniu wartościowych treści oraz aktywności w obrębie treści innych użytkowników.
  27. Publikując posty myślmy przede wszystkim o wartości dla innych użytkowników.
  28. Angażujmy odbiorców naszych treści – poprzez polecenia i udostępnienia zwiększą oni zasięg naszych publikacji a komentarzami mogą też wnieść dodatkową wartość.
  29. Pamiętaj o tym, że LinkedIn to część większego ekosystemu Twojej marki, w którym znajdują się także inne social media oraz strona internetowa.
  30. Warto właśnie stronę internetową uczynić centrum tego ekosystemu i to nią przyciągać użytkowników po najbardziej wartościowe i rozbudowane treści.
  31. Strona internetowa daje znacznie szersze możliwości w zakresie analityki.
  32. Dzięki narzędziom takim jak Google Analytics możemy dokładniej analizować nasz content choćby pod kątem zaangażowania w niego.
  33. Warto efektywnie wykorzystywać treść w ramach ekosystemu naszej marki np. na LinkedIn publikujemy wprowadzenie do jakiegoś zagadnienia a na stronie internetowej jego bardziej szczegółowe omówienie.
  34. W ramach strony internetowej możemy precyzyjniej prowadzić linię narrracyjną, prowadząc użytkowników spójną ścieżką tematyczną po konkretnych zagadnieniach.
  35. Pamiętaj, że w centrum tego wszystkiego co robisz jest człowiek i to właśnie na ludzką stronę LinkedIn i relacji budowanych w ramach portalu trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę