LinkedIn to portal społecznościowy, na którym konta ma wiele osób jednak czy faktycznie potrafimy efektywnie wykorzystać możliwości jakie oferuje? Samodzielność/autonomia w kontekście organizacji, która nie jest turkusowa. LinkedIn z analitycznej perspektywy i pokazujące jak postrzegać jego możliwości z różnych perspektyw a także znalezienia w nim miejsca na storytelling. O tym właśnie mieliśmy okazję przekonać się podczas LinkedIn Local Kraków #5.
LinkedIn Local Kraków #5 – o czym była mowa?
- Najlepiej zacząć od prostych rzeczy.
- Musimy być świadomi, że proste daje wiele.
- Chcąc wspierać samodzielność najlepiej nie przeszkadzać.
- Autonomia pracowników musi być oparta na świadomości tego jakie konsekwencje mają ich decyzje.
- Warto stawiać na mądre delegowanie rozumiejąc jaka jest różnica pomiędzy delegowaniem zadań a odpowiedzialności.
- Budowanie sieci kontaktów to nie łapanie pokemonów.
- Wyszukiwarka do podstawowe narzędzie, poprzez które można znaleźć nasz profil.
- Dlatego tak ważne są słowa kluczowe, które jasno nas charakteryzują.
- Często liczy się pierwsze wrażenie – zdjęcie i opis stanowiska widoczne w wynikach wyszukiwania – dlaczego ktoś ma w wynikach wyszukiwania kliknąć akurat w nasz profil?
- Zwróć uwagę na swój nagłówek na LinkedIn.
- Mamy 3 rodzaje nagłówków: pozycjonujące, świadomościowe i miks tych typów.
- Poprzez nagłówek trzeba się umieć wyróżnić.
- Jednak nie możemy zapominać o tym jak nagłówek wpływa na ekspozycję naszego profilu w wynikach wyszukiwania.
- Myśląc o nagłówku musimy zatem dość konkretnie zawrzeć w nim kluczową frazę/frazy dotyczące stanowiska.
- Zadbajmy o podsumowanie, które jest niczym dobrze opowiedziana historia mówiąc co nieco o nas a także pokazując korzyści jakie mamy do zaoferowania dzięki swoim kompetencjom i doświadczeniu.
- Powinniśmy zadbać o spójność naszego profilu zarówno w zakresie naszej specjalizacji zawodowej jak i słów kluczowych najlepiej ją opisujących.
- Twoja aktywność jest widoczna w Twoim profilu i stanowi jego część – pamiętaj o tym.
- Starannie opisz swoją karierę zawodową – nie ograniczaj się tylko do nazw firm i stanowisk – napisz starannie czym się zajmowałeś.
- Pamiętaj, że obszar doświadczenia zawodowego to idealne miejsce do tego aby zawrzeć frazy kluczowe istotne dla tego jak dobrze będzie się wyszukiwał nasz profil.
- Pokaż w profilu jakie umiejętności posiadasz.
- Zwróć uwagę, że uwiarygodnienie tych umiejętności to nie tylko potwierdzenia od innych – to też osiągnięcia i certyfikaty a także spójna ścieżka edukacji.
- Twój profil musi być spójny jasno komunikując w jakich obszarach działasz.
- Jednocześnie musisz umieć się wyróżnić pośród innych specjalistów z Twojej branży.
- Twoje treści i aktywności to tak naprawdę punkty styku z innymi użytkownikami.
- Pokazuj się jako specjalista nie tylko publikując wartościowe treści ale także polecając, komentując i udostępniając treści innych.
- Zadbaj o Social Selling Index swojego profilu przede wszystkim starannie go uzupełniając. W kontekście SSI nie zapominaj także o budowaniu wartościowej sieci kontaktów, z którymi wchodzisz w interakcje a także publikowaniu wartościowych treści oraz aktywności w obrębie treści innych użytkowników.
- Publikując posty myślmy przede wszystkim o wartości dla innych użytkowników.
- Angażujmy odbiorców naszych treści – poprzez polecenia i udostępnienia zwiększą oni zasięg naszych publikacji a komentarzami mogą też wnieść dodatkową wartość.
- Pamiętaj o tym, że LinkedIn to część większego ekosystemu Twojej marki, w którym znajdują się także inne social media oraz strona internetowa.
- Warto właśnie stronę internetową uczynić centrum tego ekosystemu i to nią przyciągać użytkowników po najbardziej wartościowe i rozbudowane treści.
- Strona internetowa daje znacznie szersze możliwości w zakresie analityki.
- Dzięki narzędziom takim jak Google Analytics możemy dokładniej analizować nasz content choćby pod kątem zaangażowania w niego.
- Warto efektywnie wykorzystywać treść w ramach ekosystemu naszej marki np. na LinkedIn publikujemy wprowadzenie do jakiegoś zagadnienia a na stronie internetowej jego bardziej szczegółowe omówienie.
- W ramach strony internetowej możemy precyzyjniej prowadzić linię narrracyjną, prowadząc użytkowników spójną ścieżką tematyczną po konkretnych zagadnieniach.
- Pamiętaj, że w centrum tego wszystkiego co robisz jest człowiek i to właśnie na ludzką stronę LinkedIn i relacji budowanych w ramach portalu trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę