Pokolenie Z, klient idealny czy LinkedIn w modelu Inbound to 3 tematy, które pozornie nie mają ze sobą nic wspólnego. Jednak ich cechą wspólną okazuje się być LinkedIn a więc serwis społecznościowy, który niegdyś postrzegany był tylko i wyłącznie jako wirtualne CV. Na szczęście świadomość w tym zakresie jest coraz większa. Użytkownicy stopniowo dostrzegają ogromny potencjał jaki niesie ze sobą wykorzystanie LinkedIn w działaniach biznesowych i budowaniu swojego wizerunku. Służą temu między innymi inicjatywy takie jak LinkedIn Local Kraków.

Podsumowanie LinkedIn Local Kraków #6

  1. Dla pokolenia Z liczy się naturalność, oni chcą być sobą i nikogo nie udawać oczekując tego samego od innych.
  2. Pragnienie robienia czegoś nowego i fajnego napędza pokolenie Z.
  3. Przedstawiciele pokolenia Z chętnie wspierają różnego rodzaju inicjatywy społeczne aby żyć po coś.
  4. Nowoczesne social media takie jak Snapchat, YouTube to podstawa komunikacji.
  5. Pokolenie Z żyje przede wszystkim w świecie online.
  6. Zetki pragną zdobywać wiedzę w nowoczesny sposób. Dostrzegają jakie możliwości w tym zakresie dają nowe technologie.
  7. Młodzi nie marzą wcale o etacie. Freelance jest dla nich preferowaną ścieżką kariery dającą wolność i oczekiwane możliwości rozwoju.
  8. Hobby powinno być podstawą pracy bowiem młodzi oczekują, że ich praca będzie zgodna z ich zainteresowaniami.
  9. Handlowcy nie pracują z tymi klientami, z którymi powinni.
  10. Firma nie może istnieć bez klientów.
  11. To klient określa Twój biznes.
  12. Strategia rozwoju firmy opiera się na klientach.
  13. Pozycjonowanie firmy na rynku wynika właśnie z określonej grupy docelowej.
  14. To kim są nasi klienci determinuje strategię firmy zwłaszcza w zakresie marketingu i doboru odpowiedniego kanału sprzedaży.
  15. Podstawą efektywnego biznesu jest zastanowienie się nad tym na czym się znam i komu chcę pomagać?
  16. Czy jesteśmy świadomi tego tego jaką realnie wartość oferujemy?
  17. Czy nasze produkty lub usługi rozwiązujemy konkretne problemy, które potrafimy wskazać?
  18. Swojego klienta trzeba dobrze poznać rozumiejąc w jaki sposób on tak naprawdę zarabia.
  19. Gdy już znamy biznes klienta możemy określić jak nasza usługa lub produkt mogą mu pomóc zarabiać więcej.
  20. Jako czynnik oceny naszych klientów powinniśmy brać pod uwagę ich wielkość i potencjał zakupowy.
  21. Jedną z niezwykle istotnych kwestii jest trudność kontaktu z naszym klientem.
  22. Ma problemy w komunikacji z klientem może wpływać odmienny język komunikacji oraz różnego rodzaju czynniki kulturowo-polityczne.
  23. Musimy być świadomi tego, że na trudność kontaktu składa się niekiedy również zbyt złożona struktura decyzyjności oraz utrudniony dostęp do osób decyzyjnych.
  24. Warto zwracać uwagę na czas podejmowania decyzji przez naszych klientów.
  25. Czy przy dobieraniu sobie klientów zwracamy uwagę na ich wypłacalność?
  26. Warto przyglądać się swoim klientom pod kątem realnego poziomu ich oczekiwań.
  27. Dopiero gdy nasz produkt / usługa zostaną wykorzystane do rozwinięcia biznesu lub po prostu rozwiązania realnego problemu możemy mówić o kliencie idealnym.
  28. Gdy potrafimy rozmawiać z właściwymi ludźmi we właściwy sposób o właściwych rzeczach to sprzedaż okazuje się wcale nie być taka trudna.
  29. W obecnych czasach jesteśmy ze sobą silnie połączeni cyfrowo.
  30. Bardzo mocno angażujemy się w social media.
  31. Smartfony są obecnie już niemal nieodłączną częścią naszego życia.
  32. Na każdym kroku oczekujemy dobrych treści dających nam określoną wartość.
  33. Jeśli twoi klienci są online i twoje produkty są online to czy handlowcy też nie powinni być online?
  34. Myśląc o inbound marketingu na LinkedIn powinniśmy zacząć od kwestii fundamentalnej a więc statystyki odwiedzin naszego profilu.
  35. Określenie profilu osób odwiedzających nasz profil to podstawa do budowania społeczności i zdobywania kolejnych followersów.
  36. Dopiero w dalszej kolejności przychodzi czas na konwersję.
  37. Nie możemy poprzestać na budowie społeczności i zdobywaniu konwersji. Chcą się rozwijać należy cały czas mierzyć efektywność swoich działań.
  38. LinkedIn to nie tylko sprzedaż ale przede wszystkim dawanie wartości choćby poprzez wartościową treść.
  39. To właśnie wartościowy content pomaga budować nasz ekspercki wizerunek w danej branży.
  40. Postaraj się stać źródłem wiedzy branżowej i interesujących newsów z danej tematyki.
  41. Odpowiednia treść pomaga przyciągać odpowiednich odbiorców.
  42. Staraj się tworzyć content, który zaskakuje oraz inspiruje.
  43. Swoją treść warto publikować na LinkedIn Pulse. Dzięki temu można liczyć na lepsze zasięgi oraz dodatkowe promowanie przez LinkedIn.
  44. Publikowanie wartościowych informacji to świetny sposób nawiązywania nowych kontaktów.
  45. Nie ograniczaj się jedynie do własnych publikacji ale angażuj się też aktywnie w treści innych.
  46. Budując sieć kontaktów na LinkedIn warto stawiać również na bardziej personalne relacje na przykład dzięki komunikowaniu się poprzez wiadomości prywatne.
  47. Dobry profil pozwala skuteczniej pozyskiwać kontakty biznesowe.
  48. Dlatego właśnie swój profil powinniśmy postrzegać jako taki osobisty Landing Page.
  49. Tworząc lub optymalizując swój profil pamiętaj o tym, że robisz to przede wszystkim nie dla działów HR a dla swoich potencjalnych klientów.
  50. Warto w tym wszystkim pamiętać, że dobre wrażenie da się zrobić tylko raz.