Pokolenie Z, klient idealny czy LinkedIn w modelu Inbound to 3 tematy, które pozornie nie mają ze sobą nic wspólnego. Jednak ich cechą wspólną okazuje się być LinkedIn a więc serwis społecznościowy, który niegdyś postrzegany był tylko i wyłącznie jako wirtualne CV. Na szczęście świadomość w tym zakresie jest coraz większa. Użytkownicy stopniowo dostrzegają ogromny potencjał jaki niesie ze sobą wykorzystanie LinkedIn w działaniach biznesowych i budowaniu swojego wizerunku. Służą temu między innymi inicjatywy takie jak LinkedIn Local Kraków.
Podsumowanie LinkedIn Local Kraków #6
- Dla pokolenia Z liczy się naturalność, oni chcą być sobą i nikogo nie udawać oczekując tego samego od innych.
- Pragnienie robienia czegoś nowego i fajnego napędza pokolenie Z.
- Przedstawiciele pokolenia Z chętnie wspierają różnego rodzaju inicjatywy społeczne aby żyć po coś.
- Nowoczesne social media takie jak Snapchat, YouTube to podstawa komunikacji.
- Pokolenie Z żyje przede wszystkim w świecie online.
- Zetki pragną zdobywać wiedzę w nowoczesny sposób. Dostrzegają jakie możliwości w tym zakresie dają nowe technologie.
- Młodzi nie marzą wcale o etacie. Freelance jest dla nich preferowaną ścieżką kariery dającą wolność i oczekiwane możliwości rozwoju.
- Hobby powinno być podstawą pracy bowiem młodzi oczekują, że ich praca będzie zgodna z ich zainteresowaniami.
- Handlowcy nie pracują z tymi klientami, z którymi powinni.
- Firma nie może istnieć bez klientów.
- To klient określa Twój biznes.
- Strategia rozwoju firmy opiera się na klientach.
- Pozycjonowanie firmy na rynku wynika właśnie z określonej grupy docelowej.
- To kim są nasi klienci determinuje strategię firmy zwłaszcza w zakresie marketingu i doboru odpowiedniego kanału sprzedaży.
- Podstawą efektywnego biznesu jest zastanowienie się nad tym na czym się znam i komu chcę pomagać?
- Czy jesteśmy świadomi tego tego jaką realnie wartość oferujemy?
- Czy nasze produkty lub usługi rozwiązujemy konkretne problemy, które potrafimy wskazać?
- Swojego klienta trzeba dobrze poznać rozumiejąc w jaki sposób on tak naprawdę zarabia.
- Gdy już znamy biznes klienta możemy określić jak nasza usługa lub produkt mogą mu pomóc zarabiać więcej.
- Jako czynnik oceny naszych klientów powinniśmy brać pod uwagę ich wielkość i potencjał zakupowy.
- Jedną z niezwykle istotnych kwestii jest trudność kontaktu z naszym klientem.
- Ma problemy w komunikacji z klientem może wpływać odmienny język komunikacji oraz różnego rodzaju czynniki kulturowo-polityczne.
- Musimy być świadomi tego, że na trudność kontaktu składa się niekiedy również zbyt złożona struktura decyzyjności oraz utrudniony dostęp do osób decyzyjnych.
- Warto zwracać uwagę na czas podejmowania decyzji przez naszych klientów.
- Czy przy dobieraniu sobie klientów zwracamy uwagę na ich wypłacalność?
- Warto przyglądać się swoim klientom pod kątem realnego poziomu ich oczekiwań.
- Dopiero gdy nasz produkt / usługa zostaną wykorzystane do rozwinięcia biznesu lub po prostu rozwiązania realnego problemu możemy mówić o kliencie idealnym.
- Gdy potrafimy rozmawiać z właściwymi ludźmi we właściwy sposób o właściwych rzeczach to sprzedaż okazuje się wcale nie być taka trudna.
- W obecnych czasach jesteśmy ze sobą silnie połączeni cyfrowo.
- Bardzo mocno angażujemy się w social media.
- Smartfony są obecnie już niemal nieodłączną częścią naszego życia.
- Na każdym kroku oczekujemy dobrych treści dających nam określoną wartość.
- Jeśli twoi klienci są online i twoje produkty są online to czy handlowcy też nie powinni być online?
- Myśląc o inbound marketingu na LinkedIn powinniśmy zacząć od kwestii fundamentalnej a więc statystyki odwiedzin naszego profilu.
- Określenie profilu osób odwiedzających nasz profil to podstawa do budowania społeczności i zdobywania kolejnych followersów.
- Dopiero w dalszej kolejności przychodzi czas na konwersję.
- Nie możemy poprzestać na budowie społeczności i zdobywaniu konwersji. Chcą się rozwijać należy cały czas mierzyć efektywność swoich działań.
- LinkedIn to nie tylko sprzedaż ale przede wszystkim dawanie wartości choćby poprzez wartościową treść.
- To właśnie wartościowy content pomaga budować nasz ekspercki wizerunek w danej branży.
- Postaraj się stać źródłem wiedzy branżowej i interesujących newsów z danej tematyki.
- Odpowiednia treść pomaga przyciągać odpowiednich odbiorców.
- Staraj się tworzyć content, który zaskakuje oraz inspiruje.
- Swoją treść warto publikować na LinkedIn Pulse. Dzięki temu można liczyć na lepsze zasięgi oraz dodatkowe promowanie przez LinkedIn.
- Publikowanie wartościowych informacji to świetny sposób nawiązywania nowych kontaktów.
- Nie ograniczaj się jedynie do własnych publikacji ale angażuj się też aktywnie w treści innych.
- Budując sieć kontaktów na LinkedIn warto stawiać również na bardziej personalne relacje na przykład dzięki komunikowaniu się poprzez wiadomości prywatne.
- Dobry profil pozwala skuteczniej pozyskiwać kontakty biznesowe.
- Dlatego właśnie swój profil powinniśmy postrzegać jako taki osobisty Landing Page.
- Tworząc lub optymalizując swój profil pamiętaj o tym, że robisz to przede wszystkim nie dla działów HR a dla swoich potencjalnych klientów.
- Warto w tym wszystkim pamiętać, że dobre wrażenie da się zrobić tylko raz.