Myśląc o narzędziach do analizy widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania Sistrix z pewnością nie jest wśród tych narzędzi, które jako pierwsze przychodzą nam na myśl. Jednak zdecydowanie jest to rozwiązanie, którym warto się zainteresować ponieważ może być bardzo użyteczne gdy będziemy chcieli się bliżej przyjrzeć nie tylko samej widoczności w SERPach ale przede wszystkim jej elementom składowym.

Nie jest już obecnie sztuką stwierdzić jaką widocznością może się pochwalić konkretna witryna ponieważ wiele narzędzi dostarcza takich informacji. Sztuką jest dotarcie do właściwych danych, które pozwolą zrozumieć co wpłynęło na to, że ta widoczność jest na takim a nie innym poziomie. Właśnie dostęp do takich danych zapewnia Sistrix pozwalając spojrzeć dokładniej na temat widoczności w wynikach wyszukiwania i zyskać realną szansę dbania o to aby serwis pojawiał się na jak największą liczbę fraz.

Funkcje jakie oferuje Sistrix

  • Możliwość analizy widoczności dowolnego serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania
  • Analizowanie sytuacji w organicznych wynikach wyszukiwania z perspektywy desktop i mobile
  • Badanie widoczności nie tylko całych domen ale także konkretnych katalogów i URLi
  • Identyfikowanie problemów w zakresie optymalizacji strony i zebrania informacji na temat wszelkich problemów technicznych
  • Możliwość sprawdzania wartości linków prowadzących do strony poprzez analizę ich indeksu widoczności
  • Wykrywanie nieprawidłowych linków prowadzących do domeny
  • Odkrywanie jaka treść najlepiej działa w mediach społecznościowych
  • Badanie wszelkich aktywności w mediach społecznościowych takich jak lajki, komentarze i udostępnienia
  • Analiza otoczenia konkurencyjnego

Jak można praktycznie wykorzystać Sistrix?

Używając Sistrix powinniśmy przede wszystkim zacząć od podstawowej funkcjonalności tego narzędzia a więc analizy widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na to jak na przestrzeni ostatnich miesięcy kształtuje się widoczność serwisu. Czy liczba słów kluczowych, na które pojawia się strona rośnie, spada a może utrzymuje się na w miarę stałym poziomie.

W przypadku spadków powinniśmy przede wszystkim spojrzeć na to jak prezentują się dane w zestawieniu desktop vs. mobile. Czy widać wyraźnie, że na przykład problem z widocznością dotyczy mobilnego indeksu? Jeśli tak to zwróćmy uwagę czy strona jest dostosowana do wymagań urządzeń mobilnych. Przy okazji spadków warto też przyjrzeć się temu czy w okresie gdy spadki się pojawiły nie było aktualizacji algorytmu Google’a albo czy nie wprowadzano wtedy jakiś zmian technicznych w serwisie a może nawet migrowano go do nowej wersji. Przyjrzyjmy się też bliżej temu co konkretnie spadło w ramach domeny. Sama to, że serwis spadł nie jest jeszcze dla nas zbyt cenną wiedzą gdy nie wiemy co dokładnie poleciało. Jakie konkretnie podstrony najbardziej ucierpiały i czy mają ze sobą coś wspólnego – to podstawowe kwestie jakim należy poświęcić uwagę.

Wszelkie, zwłaszcza bardziej gwałtowne wzrosty również powinny podlegać szerszej analizie obejmującej przede wszystkim to jakie podstrony serwisu wzrosły. Wtedy możemy określić między nimi ewentualne punkty wspólne widząc na przykład, że wyraźny wzrost pozycji zanotowały artykuły linkowane w ostatnim czasie, te o określonej tematyce albo wyjątkowo długie. Mając już jakiś punkt zaczepienia w kontekście tego co przyczyniło się albo przynajmniej mogło przyczynić się do wzrostów możemy realnie myśleć o konkretnych działaniach mających na celu dalsze zwiększanie widoczności serwisu.

Oczywiście to tylko wycinek z pełnych możliwości jakie oferuje nam Sistrix jednak już dobrze pokazuje kierunek jaki należy obrać przy korzystaniu z tego narzędzia. Zawsze przy takich tematach jak widoczność serwisu musimy zacząć od kwestii najbardziej fundamentalnych a więc monitorowania tego jak ta widoczność kształtuje się w kolejnych dniach, miesiącach latach. Nikt nam nie zagwarantuje, że nasz serwis zawsze będzie rósł i pojawiał się na coraz więcej fraz jednak dzięki sumiennej i regularnej pracy z narzędziami takimi jak Sistrix możemy wydatnie zadbać o to aby nasza strona odpowiednio się rozwijała mogąc docierać do coraz większego grona odbiorców.