Niestety nie ma tak łatwo i do każdej strony należy podchodzić indywidualnie zwracając uwagę na wiele czynników takich jak choćby jej profil linków czy konkurencja.Może się bowiem okazać że strategia która świetnie sprawdza się w przypadku branż o niskiej i średniej konkurencyjności nie przynosi żadnych efektów przy pozycjonowaniu witryn zmagających się z mocniejszą konkurencją. Tego typu czynników jest wiele i każdy z nich może decydować o skuteczności danej strategii.

Na podstawie zebranych danych i z uwzględnieniem celów jakie chce się osiągnąć można dopiero przystępować do tworzenia strategii optymalnej dla danej strony. To prawda że dana strategia może być z powodzeniem wykorzystana przy promowaniu większej liczby stron, jednak zawsze znajdzie się taka witryna w przypadku której nie będzie już tak skuteczna i do potrzeb której albo daną strategię trzeba będzie zmodyfikować albo opracować zupełnie nową.

Warto brać również pod uwagę zmiany jakie zachodzą w wyszukiwarkach i ich wpływ na skuteczność opracowanych strategii pozycjonowania. Może się bowiem okazać że strategia, która przez długi czas sprawdzała się doskonale w przypadku danej witryny nagle staje się nieskuteczna właśnie przez zmiany w algorytmie wprowadzone przez daną wyszukiwarkę.

Status mitu: fałsz