Jest to termin określający działania związane z optymalizacją strony internetowej mającymi na celu jej łatwiejsze promowanie w mediach społecznościowych.

Social Media Optimization opiera się na pięciu zasadach:

  • Zadbaj o to by treścią którą tworzysz inni chcieli się dzielić (Create shareable content)
  • Uczyń dzielenia się nią łatwiejszym (Make sharing easy)
  • Doceniaj zaangażowanie innych (Reward engagement)
  • Aktywnie bierz udział w dzieleniu się treścią (Proactively share content)
  • Popieraj mashupy (Encourage the mashup)

Do Social Media Optimization możemy z pewnością zaliczyć działania takie jak:

  • wykorzystanie RSS/Atom w celu ułatwienia dostępu do treści
  • umieszczenie na stronie internetowej przycisków społecznościowych dających użytkownikom możliwość polecania Twoich treści innym
  • zapewnienie użytkownikom możliwości oceniania treści oraz komentowania jej
  • dzielenie się interesującymi materiałami takimi jak pliki video czy zdjęcia z innymi za pośrednictwem mediów społecznościowych
  • branie udziału w kreowaniu nowych treści poprzez aktywne publikowanie na blogach czy udzielanie się w komentarzach pod publikacjami innych