Jest to termin określający działania związane z optymalizacją strony internetowej mającymi na celu jej łatwiejsze promowanie w mediach społecznościowych.
Social Media Optimization opiera się na pięciu zasadach:
- Zadbaj o to by treścią którą tworzysz inni chcieli się dzielić (Create shareable content)
- Uczyń dzielenia się nią łatwiejszym (Make sharing easy)
- Doceniaj zaangażowanie innych (Reward engagement)
- Aktywnie bierz udział w dzieleniu się treścią (Proactively share content)
- Popieraj mashupy (Encourage the mashup)
Do Social Media Optimization możemy z pewnością zaliczyć działania takie jak:
- wykorzystanie RSS/Atom w celu ułatwienia dostępu do treści
- umieszczenie na stronie internetowej przycisków społecznościowych dających użytkownikom możliwość polecania Twoich treści innym
- zapewnienie użytkownikom możliwości oceniania treści oraz komentowania jej
- dzielenie się interesującymi materiałami takimi jak pliki video czy zdjęcia z innymi za pośrednictwem mediów społecznościowych
- branie udziału w kreowaniu nowych treści poprzez aktywne publikowanie na blogach czy udzielanie się w komentarzach pod publikacjami innych