Wraz nadejściem końca roku 2019 przychodzi tradycyjnie czas na podsumowanie tego czego ludzie szukali w Google. Zestawienie przygotowane przez wyszukiwarkę to cenne źródło danych na temat upodobań użytkowników a także ich zainteresowań dotyczących różnych obszarów.

Rok 2019 w wyszukiwarce upłynął między innymi pod znakiem wydarzeń takich jak strajk nauczycieli czy śmierć osób takich jak Piotr Woźniak-Starak czy Paweł Adamowicz. Jednak fraz wyszukiwanych przez Polaków było znacznie więcej o czym można przekonać się przeglądając zestawienie Google za 2019 rok.

Najszybciej zyskujące na popularności w Google w 2019 roku

Na początek frazy najszybciej zyskujące na popularności w 2019 roku a więc takie, które zanotowały najbardziej gwałtowny skok liczby wyszukiwań w mijającym roku. W tym przypadku na liście mamy spory przegląd różnorodnych zapytań.

Znajdziemy tutaj zarówno strajk nauczycieli będący numerem jeden jak również wyniki wyborów i to tych do Parlamentu Europejskiego jak i parlamentarnych w Polsce. Jednak wśród tego co interesowało Polaków swoje miejsce ma też telewizja, którą tym razem reprezentuje niezwykle popularny w naszym kraju serial Zniewolona oraz Big Brother, który jak widać jest marką zdolną nadal przyciągnąć spore zainteresowanie.

To co pozostaje niezmienne to fakt, że właśnie poprzez Google’a wiele osób dociera do informacji związanych ze śmiercią osób znanych. Dlatego nie dziwi obecność na liście Piotra Woźniaka-Staraka oraz Pawła Adamowicza.

Lista fraz najszybciej zyskujących popularność w Google w 2019 roku

  1. Strajk nauczycieli
  2. Piotr Woźniak-Starak
  3. Paweł Adamowicz
  4. Wyniki wyborów UE
  5. Olga Tokarczuk
  6. Zniewolona
  7. Wyniki wyborów 2019
  8. Big Brother
  9. Katedra Notre Dame
  10. Tylko nie mów nikomu

Ludzie najczęściej wyszukiwani w Google w 2019 roku

Tradycyjnie w 2019 roku ludzie szukali też konkretnych osób aczkolwiek kontekst wyszukiwania był w tym wypadku przeróżny. Przede wszystkim mamy tutaj do czynienia z osobami, które w mijającym roku były wyszukiwane przede wszystkim w kontekście ich śmierci.

Mowa tutaj przede wszystkim o osobach takich jak Piotr Woźniak-Starak czy Paweł Adamowicz. Z tym związana też jest popularność Agnieszki Woźniak-Starak a więc wdowy po Piotrze Woźniaku-Staraku. Na liście TOP najczęściej wyszukiwanych osób nie mogło oczywiście zabraknąć też Olgi Tokarczuk a więc laureatki nagrody Nobla. Właśnie Olga Tokarczuk jest na tej liście dość wyjątkową osobą bowiem jako jedyna nie była wyszukiwaniem dokonywanym w kontekście śmierci czy branży muzycznej.

Tak się bowiem składa, że pozostałe wyszukiwania poza tymi dotyczącymi stricte śmierci powiązane są z branżą muzyczną. Na liście znaleźć możemy bowiem jeszcze Viki Gabor, której popularność związana była z Eurowizją Junior. Jednak jeszcze popularniejsza w mijającym roku była Alicja Szemplińska, która wygrała The Voice of Poland.

Lista ludzi najczęściej wyszukiwanych w Google w 2019 roku

  1. Piotr Woźniak-Starak
  2. Paweł Adamowicz
  3. Olga Tokarczuk
  4. Agnieszka Woźniak-Starak
  5. Alicja Szemplińska
  6. Cameron Boyce
  7. Viki Gabor
  8. Dawid Żukowski
  9. Kasia Stankiewicz
  10. Luke Perry

Wydarzenia najczęściej wyszukiwane w Google w 2019 roku

Zainteresowanie ludzi wzbudzają też konkretne wydarzenia mogące dotyczyć różnych obszarów naszego życia. W tym wypadku wśród TOP 10 wydarzeń aż 3 miejsca zajmują te związane z tematyką edukacyjną. Największym zainteresowaniem zresztą nie tylko w kontekście edukacji ale wydarzeń jako takich cieszył się strajk nauczycieli. Do tego sporo osób poszukiwało również informacji dotyczących egzaminu gimnazjalnego oraz Dnia Edukacji Narodowej.

Co ciekawego na liście najczęściej wyszukiwanych wydarzeń w 2019 roku znalazło się też Euro 2020, którego finały odbywać się będą dopiero w przyszłym roku. Skoro już więc na etapie eliminacji wzbudziło takie zainteresowanie w Google to można śmiało stawiać, że na przyszłorocznej liście najczęściej wyszukiwanych fraz znajdzie się jeszcze wyżej.

Oczywiście na liście nie mogło na podium zabraknąć też wyborów, które wysokie pozycje zajmują przecież też na liście fraz najbardziej zyskujących popularność. Interesują sprawą jest natomiast to, że w zestawieniu nie znalazł się Black Friday a pojawił się Cyber Monday, który jak mogłoby się wydawać jest jednak w cieniu piątkowych wyprzedaży. Tutaj jednak można byłoby próbować tłumaczyć ten fakt choćby tym, że w Polsce Black Friday w przypadku wielu sklepów i proponowanych przez nie skromnych obniżek potrafi wywołać raczej uśmiech politowania niż szał zakupów.

Lista wydarzeń najczęściej wyszukiwanych w Google w 2019 roku

  1. Strajk nauczycieli
  2. Wybory UE
  3. Wybory parlamentarne
  4. Cyber Monday
  5. Święto Niepodległości
  6. Euro 2020
  7. Egzamin gimnazjalny 2019
  8. Dzień Edukacji Narodowej
  9. WOŚP 2019
  10. Tłusty czwartek 2019

Filmy najczęściej wyszukiwane w Google 2019 roku

Internet to też źródło rozrywki a taką stanowią filmy a więc nie może dziwić, że użytkownicy chętnie poszukując informacji o produkcjach, które z różnych względów wzbudzają ich zainteresowanie. Mogłoby się wydawać, że jednym z hitów tego roku będzie zbierający świetne recenzje Joker. Tak się jednak złożyło, że jeszcze większe zainteresowanie wzbudził Irlandczyk a więc produkcja Netflixa, w której grają między innymi Robert De Niro, Al Pacino i Joe Pesci.

Można powiedzieć, że na liście najczęściej wyszukiwanych filmów znajdzie się coś dla każdego bez względu na gusta. Na dalszych pozycjach mamy tutaj bowiem bajkę Kraina Lodu 2 a więc kontynuację swoistego hitu, który pokochały dzieciaki na całym świecie. Dalej jest wyjątkowy Green Book, z którym nie jako wchodziliśmy w 2019 rok i jak widać przez te 12 miesięcy swoją jakością wywalczył on sobie wysoką pozycję na liście. W tym przypadku z pewnością istotny wpływ na zainteresowanie filmem miał również fakt, że został on nagrodzony Oscarem dla najlepszego filmu a to w naturalny sposób pomogło mu dotrzeć do świadomości szerszego grona odbiorców.

Na liście znajdziemy również rodzime filmy a więc Kogel Mogel 3, Jak poślubić milionera czy Underdog a więc nawet wśród polskich filmów widać różnorodność jeśli chodzi o to co interesowało ludzi.

Lista filmów najczęściej wyszukiwanych w Google 2019 roku

  1. Irlandczyk
  2. Joker
  3. Kraina Lodu 2
  4. Green Book
  5. Kogel Mogel 3
  6. Underdog
  7. Na noże
  8. Pewnego razu w Hollywood
  9. Jak poślubić milionera?
  10. After

Trendy Google 2019 – pytania “Co to jest… ?”

Ludzie szukają poprzez wyszukiwarkę również odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Wiele pytań jakie chodzą po głowie użytkownikom dotyczy wydarzeń, z którymi mają do czynienia. Patrząc na trendy Google z 2019 roku widać wyraźnie, że taka była między innymi geneza pytania “Co to jest Escape Room?”. Jak łatwo się domyślić zainteresowanie tą frazą związane było z tragicznymi wydarzeniami ze stycznia 2019 gdy doszło do pożaru Escape Roomu w Koszalinie.

Ludzi wyraźnie interesuje też kwestia wiary choć akurat w kontekście trendów Google na 2019 nieco zaskakujące może być, że tak chętnie wyszukiwane było akurat “Co to jest apostazja?”. Nawet wśród najczęściej wyszukiwanych pytań typu “Co to jest… ?” nie da się uciec od polityki. Na trzecim miejscu listy znalazło się bowiem pytanie “Co to jest większość konstytucyjna ?” w jasny sposób powiązane między innymi z wyborami i tym ile finalnie miejsc w parlamencie będzie mieć partia rządząca.

Lista najczęściej wyszukiwanych fraz w kontekście pytań “Co to jest… ?”

  1. Escape room
  2. Apostazja
  3. Większość konstytucyjna
  4. PPK
  5. SPA
  6. LGBT
  7. Nutrikosmetyk
  8. Pistol
  9. Kerozyna
  10. Mirra

Trendy Google 2019 – pytania “Jak… ?”

Wśród pytań jakie ludzie zadają wyszukiwarce jest również wiele takich dotyczących tego jak coś zrobić. W tym przypadku mówimy przede wszystkim o poszukiwaniu konkretnych poradników. Bez względu na to czy mowa tutaj finalnie o filmikach na YouTube czy artykułach tłumaczących krok po kroku dane zagadnienie użytkownik oczekuje, że dowie się choćby tego jak poprawnie głosować w wyborach. Właśnie wyborów dotyczyły dwa najczęściej zadawane pytania tego typu.

Kolejne dwa miejsca należały do tematyki podatkowej bo choć możliwość składania PITa przez Internet znacznie uprościła ten proces to nadal wiele osób zadaje sobie pytanie “Jak rozliczyć PIT?”. Nie mniej interesujące dla użytkowników w Polsce jest zresztą to “jak sprawdzić zwrot podatku?”.

Na dalszych pozycjach znów mamy dwa pytania z tej samej tematyki, którą tym razem jest technologia. Widać wyraźnie jakim zainteresowaniem w Polsce cieszą się nowinki technologiczne, zwłaszcza gdy dotyczą naszych smartfonów. Asystent Google u wielu osób być może nadal nie wzbudza szczególnego entuzjazmu jednak gdy patrzy się w trendy Google za 2019 rok to widać wyraźnie jak wiele osób chciało choć spróbować co potrafi. Możemy też wyraźnie dostrzec tutaj jak oczekiwaną funkcjonalnością był dark mode z Messengerze.Wiele osób od razu po ogłoszeniu wprowadzenia nowej funkcji zaczęło poszukiwać “jak włączyć czarnego Messengera?”.

Wśród pytań “Jak… ?” swoje miejsce znalazły też tematy kulinarne a wyjątkowo aktywni byli zwłaszcza fani grzybów, bobu i botwiny chcący przekonać się jak poprawnie je gotować. Swoistą wisienką na torcie jest jednak pytanie o to “jak wyglądają hemoroidy?” – w końcu jak to mówią doktor Google zawsze w cenie.

Lista najczęściej wyszukiwanych fraz w kontekście pytań “Jak… ?”

  1. Jak głosować w wyborach do UE?
  2. Jak głosować w wyborach parlamentarnych?
  3. Jak rozliczyć PIT za 2018?
  4. Jak sprawdzić zwrot podatku?
  5. Jak włączyć Asystenta Google?
  6. Jak zrobić czarnego Messengera?
  7. Jak długo gotować grzyby?
  8. Jak wyglądają hemoroidy?
  9. Jak ugotować bób?
  10. Jak ugotować botwinę?

Trendy Google 2019 – pytania “Ile kosztuje… ?”

Ludzie bardzo lubią zadawać pytania wyszukiwarce Google również w zakresie cen. Gdy spojrzymy na trendy Google w zakresie pytań “ile kosztuje… ?” zauważymy, że lider zestawienia jest dość zaskakujący. Wśród najczęściej zadawanych pytań o koszt w 2019 roku znalazło się pytanie “ile kosztuje krowa?”. Z pewnością można byłoby się spodziewać tutaj naprawdę różnorodnych pytań ale pierwsze miejsce pytania o krowę można uznać za zaskoczenie.

Pozycja druga nie powinna się już wydawać tak zaskakująca gdyż w obliczu choćby zniesienia wiz pytanie “ile kosztuje bilet do USA?” w naturalny sposób mogło zyskać na popularności. Podium dopełniło pytanie o to “ile kosztuje Netflix, które w obliczu nadciągającej premiery serialu Wiedźmin może w naszym kraju jeszcze zyskać na popularności.

Co do pozostałych pytań “Ile kosztuje… ?” z zestawienia trendów Google za 2019 rok przewija się między innymi temat budowy domu oraz kosztów energii elektrycznej. Do tego użytkownicy pytali również o to ile kosztuje gram złota, bursztyn czy funt. W przypadku złota można założyć, że pytanie takie miało przede wszystkim kontekst inwestycyjny. Inwestycje w złoto nie bez powodu od lat uznawane są za najbezpieczniejszą formę lokaty kapitału. Jeśli zaś chodzi o funta to zainteresowanie akurat tą walutą może być związane przede wszystkim z tematem Brexitu, który ciągnąc się już od dłuższego czasu wpływa również na kurs funta.

Lista najczęściej wyszukiwanych fraz w kontekście pytań “Ile kosztuje… ?”

  1. Ile kosztuje krowa?
  2. Ile kosztuje bilet do USA?
  3. Ile kosztuje Netflix?
  4. Ile kosztuje nabicie klimatyzacji?
  5. Ile kosztuje gram złota?
  6. Ile kosztuje bursztyn?
  7. Ile kosztuje 1 kWh?
  8. Ile kosztuje budowa domu?
  9. Ile kosztuje funt?
  10. Ile kosztuje aparat na zęby?

Trendy Google 2019 – pytania “Ile… ?”

Gdy tylko mamy jakieś pytania obecnie to Google jest naturalnym źródłem gdzie poszukujemy odpowiedzi. Tematyka zadawanych przez nas pytań potrafi być przeróżna i niekiedy zaskakująca czego dowodem jest choćby wspomniane już wcześniej pytanie o to ile kosztuje krowa.

W przypadku konkretnych grup fraz najchętniej poszukiwanych przez użytkowników niekiedy można dostrzec szczególne zainteresowanie pewną tematyką. Gdy spojrzymy na trendy Google w 2019 roku dotyczące pytań “Ile… ?” to szybko zauważymy, że 4 pytania na 10 dotyczą zainteresowania ilością odcinków konkretnych seriali. Widać wyraźnie jakimi serialami interesują się ludzie zwłaszcza w kontekście tego ile oglądania ich czeka.

Seriale to jednak nie wszystko gdyż spore zainteresowanie wzbudziło również to ile zebrał WOŚP w 2019 roku a wyniku strajku nauczycieli znacznie więcej uwagi poświęcono kwestii ich zarobków. Tematyka szkolna pojawiła się wśród pytań “Ile… ?” również w postaci pytania o to “ile krawędzi ma sześcian?”. Widać, że u naprawdę wielu osób znaki zapytania pojawiały się też w kontekście tego “ile litrów krwi jest w jednostce krwi?”. Z kolei uciążliwa konieczność zmagania się z komarami wpłynęła na zainteresowanie tym ile one właściwie żyją.

Lista najczęściej wyszukiwanych fraz w kontekście pytań “Ile… ?”

  1. Ile odcinków ma Zniewolona?
  2. Ile zebrał WOŚP 2019?
  3. Ile zarabiają nauczyciele?
  4. Ile odcinków ma Żmijowisko?
  5. Ile krawędzi ma sześcian?
  6. Ile odcinków ma Wieczna miłość?
  7. Ile litrów jest w jednostce krwi?
  8. Ile odcinków mają Łzy Cennet?
  9. Ile skrzydeł ma motyl?
  10. Ile żyje komar?

Jak samemu lepiej poznać trendy Google 2019?

Google cyklicznie publikuje zestawienia trendów podsumowując w ten sposób kolejny rok swojej wyszukiwarki. Co roku o tej samej porze dostajemy ciekawe zestawienie tego czego ludzie szukali w mijającym roku. Jednak te zestawienia trendów Google to tylko niewielki wycinek tego co ludzie szukają w sieci. Warto mieć na uwadze, że tym wszystkim trendom nie tylko z tego roku ale również poprzednich można się przyjrzeć znacznie dokładniej. Na początek warto zajrzeć pod adres:

https://trends.google.com/trends/yis/2019/PL/

Właśnie tam znajdziemy bieżące zestawienie trendów 2019. Tam też będziemy mogli zerknąć sobie na to jak te trendy prezentowały się w poprzednich latach. W ten sposób możemy poszukać choćby zależności w zakresie tego co interesuje ludzi.

Jednak ciekawie zrobi się dopiero gdy lepiej poznamy możliwości jakie oferuje Google Trends gdyż to poprzez to narzędzie będziemy mogli lepiej zrozumieć poszczególne trendy. Będziemy mogli zobaczyć jak zainteresowanie konkretną frazą rozkładało się w czasie a także na jakie miesiące przypadało. W ten sposób przekonamy się między innymi czy mieliśmy do czynienia z jednorazowym zainteresowaniem danym tematem a także z czym może być powiązany nagły wzrost zainteresowania jakąś frazą.

Warto zatem przekonać się jak działa Google Trends.